It’s Stringtime

Ongeveer één keer per maand komen we met de nieuwe band Stringtime bij elkaar om te repeteren. Gisterochtend en -middag hadden we onze derde repetitie in volledige bezetting. En wederom hebben we ervan genoten. Stringtime is deels ontstaan als indirect gevolg van mijn ziekte. Ik hoop natuurlijk nog heel erg lang muziek te kunnen blijven maken, maar met MS weet je het maar nooit, de fijne motoriek in mijn handen zou mij bijvoorbeeld zomaar in de steek kunnen laten.
Naast The Hillbilly Holler zou ik graag in een band spelen die muziek maakt vanuit de grondbeginselen van de bluegrass, zoals Laura en ik die met name in de weekenden in de Eifel hebben geleerd en ervaren. Met de diagnose MS is uitstel voor mij geen optie, ik ben dus op zoek gegaan naar mensen waarmee ik dat doel zou kunnen bereiken. En het is gelukt! Met Peter Noorman op banjo en Wouter Pothoven op gitaar heeft Stringtime twee geweldige instrumentalisten. Laura is natuurlijk één van de beste bluegrassfiddlers van Nederland (al ben ik waarschijnlijk niet helemaal objectief in mijn oordeel) en Bert Hilberts houdt de boel prima bij elkaar door superstrak te bassen. We hebben ook nog eens de mogelijkheid om zangpartijen af te wisselen. Laura, Bert en ik zingen nummers en onze harmony’s worden iedere maand beter. En, last but not least, we hebben er heel veel plezier in! En dat laatste geldt ook voor onze trouwe viervoetige fans. Hieronder een opname van gisterochtend…. Stringtime
Stringtime2
Stringtime6
Stringtime7
Stringtime4

One thought on “It’s Stringtime

Geef een reactie

