Bluegrass hoogseizoen (2)

Het komt niet vaak voor dat je de kans krijgt om je favoriete band ergens te programmeren. Die kans kreeg ik vorige week. Ik mag, eigenlijk wanneer ik maar wil, bluegrass programmeren in de Ierse pub O’Ceallaigh in Groningen. Het is begonnen als uitprobeersel, maar de avonden zijn zo succesvol dat ik mag programmeren naar mijn eigen smaak, wanneer ik maar wil. Het is begonnen met the Campfire Collaboration, gevolgd door the Suncourt Ramblers uit België, beide aan de vooravond van een Castlepicking. Daarna kwamen the Brokeland Bullets uit Noorwegen en Red Herring en nu dus G-Runs n Roses uit Tsjechië. Laura had een vreselijke avond, haar favoriete band trad op in haar eigen stad en ze kon er niet bij zijn vanwege griep, verschrikkelijk…..
Maar de band was fantastisch, een volle kroeg kregen ze stil in de rustige nummers en het publiek zat ademloos te kijken naar de virtuositeit van de muzikanten. Eigenaar Peter Kelly was net als iedereen waanzinnig enthousiast!G runs1 G runs2

Geef een reactie

