MS update

Jammer dat het mooie weer vaak maar kort duurt. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het met mij beter gaat als de luchtdruk hoog is. Dan heb ik veel meer energie en minder pijn. Daarnaast ben ik nog steeds blij met mijn LDN medicatie, maar die blijdschap is wel wat minder groot dan voorgaande jaren. Nadat ik enkele weken terug mijn herhaalmedicatie had aangevraagd kreeg ik namelijk een telefoontje van mijn apotheek met de mededeling dat mijn LDN niet langer zou worden vergoed door mijn zorgverzekeraar. Geen nood, dacht ik, want ik heb bij de start van mijn LDN medicatie al een keer uitgezocht wat het mij zou kosten als dat zou gebeuren, dat was slechts 10 euro per maand. Maar de apothekersassistente zei dat het mij maar liefst € 200,- zou kosten. Dat was even slikken….. Gelukkig heb ik een apotheek gevonden die het (in mijn sterkte) voor € 50,- per kwartaal maakt, maar dat is inmiddels toch aardig wat duurder dan de
€ 30,- van twee jaar geleden. Nu heb ik nog een klein beetje hoop gevestigd op onze Noorse vrienden. Hopelijk kan ik met een Nederlands recept in Noorwegen LDN kopen, maar ik ben bang dat dat niet veel goedkoper zal zijn.
Vandaag begint langzaam mijn zoektocht naar een nieuwe e-bike. Op dagen als vandaag is het geen probleem, maar de stang zit me soms behoorlijk in de weg. Opstappen wordt dan een zoektocht naar de juiste opstapplek, waar ik net wat hoger sta dan de fiets, zodat ik zonder al te veel problemen op de fiets kan komen.LDN.jpg

 

Geef een reactie

